Kupongit – testattu markkinointitekniikka, jota asiakkaasi rakastaa

2/22/2018


Tarjoamalla verkkokaupassa kuponkeja, annat asiakkaille houkuttelevan tarjouksen tehdä tilauksen kauppaan - tai jopa tilaamaan enemmän kuin he olivat alunperin suunnitelleet.

Kaikki alkoi vuonna 1887 kun Coca-Colan salaisen reseptin omistaja Asa Griggs Candler oli vakuuttunut tuotteensa hyvistä ominaisuuksista ja mausta. Mutta miten hän voisi saada suuren määrän ihmisiä kokeilemaan uutta juomaa? Candlerin idea oli yksinkertaisen nerokas: hän jakoi pieniä lahjakortteja, jonka ihmiset voisivat vaihtaa ilmaiseen lasiin Coca-Colaa. Tämä kuponkikampanja, joka luultavasti oli ensimmäinen historiassa - oli hämmästyttävä menestys. Vuoteen 1913 mennessä yhteensä 8,5 miljoona kuponkia oli lunastettu. Tämä tarkoitti, että tilastollisesti noin 11 prosenttia kaikista amerikkalaisista oli hyödyntänyt Candlerin tarjousta.

Siitä lähtien asiat ovat edenneet markkinoinnissa ja nykyään kupongit ovat osa jokapäiväisiä markkinointityökaluja, joita monet kauppiaat käyttävät säännöllisesti. Etenkin sähköisen kaupankäynnin maailmassa digitaaliset kupongit ovat erityisesti houkutteleva vaihtoehto useasta eri syystä. Esimerkiksi näillä ei ole mitään paperikuponkien tuottamiseen liittyviä painatuskustannuksia, ja ne voidaan jakaa tuhansille asiakkaille muutamassa sekunnissa.


Kun olet luonut kuponkikoodit, voit jakaa ne asiakkaalle. Sitä voidaan tehdä usein eri tavoin. Joitakin hyväksi todennettuja menetelmiä ovat:
  • Kupongit esitellään suoraan kaupassasi.
  • Verkkomainonta (Bannerit , Google AdWords, Facebook jne.)
  • Kupongit lähetetään sähköpostilla. Vain muutamalla klikkauksella voit lisätä kuponkikampanjan uutiskirjeeseen ja luoda yksilölliset kuponkikoodit automaattisesti kaikille uutiskirjeen vastaanottaville henkilöille.
  • Perinteisten tiedotusvälineiden käyttäminen kuten radio, televisio, sanomalehdet ja aikakauslehdet.
  • Paperisen kuponkikoodin lähettäminen pakettien mukana.
  • Yhteistyö kumppanien kanssa, joissa luetellaan eri verkkokauppojen voimassa olevat tarjoukset. Tämä on erityisen hyvä tapa löytää hintatietoisia uusia asiakkaita. Tällaisia ovat mm. Cuponation ja Promocodius,
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen. Mm. Twitter, Instagram, Pinterest, sekä tietysti Facebook ovat hyviä paikkoja promota kuponkikoodeja.
  • Jos jaat kuponkeja myös myymälässä, niin kerrot asiakkaalle tehokkaasti, että sinulla on myös verkkokauppa.
Kun asiakkaasi saavat kupongin, he kokevat ne todella helppokäyttöisiksi. Jos kuponkikampanjoita on käynnissä verkkokaupassasi, asiakkaat näkevät ostoskorissa kupongeille tarkoitetun kentän, jonne he voivat syöttää kuponkikoodin. Alennus annetaan asiakkaalle automaattisesti ja näytetään ostoskorissa selkeästi.

Millaisia ​​tavoitteita kuponkikampanjan avulla voidaan saavuttaa?

Jokaisella kampanjalla on erilaisia ​​tavoitteita. Tässä on listattu eräitä tavoitteita, jotka soveltuvat hyvin kuponkikampanjaan:
  • Uusien asiakkaiden saaminen verkkokauppaan.
  • Vierailijoiden muuntaminen maksaviksi asiakkaiksi.
  • Houkutella asiakkaita tilaamaan enemmän kuin he olivat alunperin suunnitelleet.
  • Tiettyjen tuotteiden, joihin olet rajoittanut kupongin, myynnin kasvattaminen - esimerkiksi kausituotteiden myynnin edistäminen tai poistotuotteiden myynti.
  • Rajoittamalla kupongin käyttö tiettyihin toimitus- tai maksutapoihin voit kannustaa asiakkaita käyttämään haluamiesi maksu- tai toimitustapojen käyttöä.
  • Verkkokauppojen kävijät poistuvat usein kaupasta siinä vaiheessa kun tuotteet on jo ​​ostoskorissa. Tällaiset keskeytyneet ostotapahtumat tarjoavat merkittäviä mahdollisuuksia, koska asiakkaat ovat valinneet tuotteet ja ne ovat jo korissa. Erään yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan jopa 63% kyselyyn osallistuneista sanoi, että he veisivät tilaukset loppuun, mikäli heillä olisi ollut kiinnostava kuponki käytössä.
  • Voit tehdä asiakkaasi yksinkertaisesti iloisiksi, että he voivat säästää rahaa kupongeilla. Ihannetapauksessa he myös poistuvat verkkokaupasta positiivisen muistijäljen kanssa kun kuponki on säästänyt heille rahaa.

Mitä etuja kupongit tarjoavat?

  • Jos kuponkikampanjat toteutetaan asianmukaisesti, kupongit toimivat erittäin hyvin useimmissa tapauksissa. Kupongeilla on erittäin hyvä maine ja asiakkaat ottavat niitä mielellään vastaan.
  • Kupongit voivat nopeuttaa myyntiprosessia. Etenkin kuponkikampanjat, jotka rajoitetaan tiettyyn aikaväliin tai esimerkiksi ensimmäiseen 100 käyttäjään, voivat kannustaa asiakkaita tekemään ostoksia nopeasti.
  • Kupongit voivat myös kannustaa tiettyjä asiakkaita tilaamaan tilanteissa, joissa he eivät muuten olisi tehneet ostoksia - “Kun sain niin halvalla”.
  • Kupongit tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden myös ristiinmyyntiin - toisin sanoen sellaisten tuotteiden myynninedistämiseen, joita asiakas ei alun perin aikonut ostaa.
  • Kuponkikampanjoiden tulokset ovat helposti mitattavissa. Voit nähdä helposti, mitä kuponkeja on lunastettu ja kuinka paljon.

Tämä kaikki johtaa win-win -tilaan, jossa kuponkikampanjoiden avulla voit kasvattaa omaa myyntiä ja auttaa asiakkaita säästämään rahaa. Mutta varo käyttämästä kuponkikoodeja liikaa. Jos esimerkiksi jaat kuponkikampanjoiden loputonta virtaa asiakkaalle, asiakas voi saada vaikutelman, että myyt vain edullisia ja jopa heikkolaatuisia tuotteita alennettuun hintaan.

Saattaisit pitää näistäkin

0 comments