Verkkokaupan kuumimmat trendit eCommerce -messuilta

3/15/2017






Nyt kun viikko on kulunt eCommerce-messuista ja on ollut aikaa pureksia tapahtuman antia – ajattelin pläjyttää maailmalle oman tulkintani messujen siisteimmistä jutuista!

Messuilla oli yleisesti yllättävän rauhallista, joskaan ei onneksi Vilkkaan osastolla. Kiitokset upeista järjestelyistä saa EasyFaresin Veera Ahonen, jolta uskomattoman hyvällä asenteella saatu asiakaspalvelu pelasti monesta kiperästä tilanteesta. EasyFaresin suhteen messuillakin paljon puhuttanut ja nyt niin ajankohtainen asiakaskokemus oli kyllä ymmärretty ja palvelua sai hymyn lomassa. Eli kiitokset Veera Ahoselle upeasta asiakaspalvelusta!

Asiakaskokemus tuntuu edelleen muutenkin puhuttavan myös verkkokaupassa. Columbia Roadin tekemän videohaastattelun mukaan melko moni ennusti vuoden 2017 trendiksi verkkokaupassa juuri asiakaskokemuksen. Kannattaa tsekata tuo videonpätkä, josta saa nopeasti hyvän kuvan verkkokaupan ennustetuista trendeistä kuluvalle vuodelle ja omasta mielestäni vähän pidemmällekin tulevaisuuteen!

Mitä asiakaskokemukseen tulee, niin mielestäni markkinointilavan ehdottomasti paras puheenvuoro asiakaskokemuksesta oli Kari Korkiakoskella, Futurelabista. Harvaa asiakaskokemuksesta luennoivaa voi yhtäaikaa pitää sekä erittäin asiantuntevana että käytännönläheisenä. Itseäni ei useimmiten juurikaan säväytä pelkästään teoria ja hienot puheet vaan nautin kun esim. asiakaskokemuksesta puhuttaessa avataan, miten tutkitut asiat viedään käytäntöön tai kun ne avataan käytännön esimerkkien kautta kuulijalle. Suosittelen lämpimästi hankkiutumaan kuulemaan Karia livenä, kun siihen seuraavan kerran tarjoutuu tilaisuus. Mikäli ei pääse hetkeen mukaan tapahtumiin, suosittelen tsekkaamaan ja seurailemaan Karin Blogia!

Ja nyt, ikäänkuin jälkiruokana – tässä mielestäni messujen siisteimmät jutut: kohtaamiset! Joskin messuosallistuminen on aina iso ponnistus ja liidien määrää lasketaan kuumeisesti joka firmassa, kannattaa aina antaa asiakkaiden ja eri sidosryhmien edustajien kohtaamisille oma arvonsa!

Koska itsessäni näemmä edelleen asuu pieni start-up-Minna nautin eniten startup-henkisistä kohtaamisista mm. Jukka Alamutkan ja Tero Majurin kanssa. Molemmat tyypit ovat innovoineet ja saaneet ihan aikaiseksikin mullistavia juttuja: Jukalta on tulossa Fuelforstage-niminen applikaatio lähiaikoina ladattavaksi #Storeen ja Google Play:hin. (Parhaiten pysyt kärryillä lukemalla Fuelforstage:sta Facesta).

Ja sitten last but not least – Tero Majurin eSend -palveluinnovaatio. Lyhyesti kuvattuna eSend-palvelun tarkoituksena on tehdä lähettäminen mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi ajossa olevien kuljetusautojen vapaata kapasiteettia hyödyntämällä. eSend-sovellusta käyttämällä palvelu etsii sopivimman kuljetusvaihtoehdon lähetyksen tietojen perusteella. Kuljetus maksetaan luottokortilla ja sovelluksen avulla on helppo seurata kuljetuksen etenemistä.

Lisäksi Terolta & co.:lta on lähiaikoina julkistettavana aina vaan parempaa settiä, että kannattaa todellakin pysyä kuulolla eSendistä! Pian nopeat toimitukset ovat Suomenkin kamaralla täyttä totta, eikä vain puhetta – verkkokauppa palvelee ja asiakkaat tykkää!

Näihin näkemyksiin ja tunnelmiin on messuraportointi hyvä lopettaa – mutta keskusteluja on mukava jatkaa vaikka Twitterissä! Elikäs siis twiittailemisiin...!

Saattaisit pitää näistäkin

0 comments