Haaveilijasta shoppailijaksi: miten Pinterest lisää verkkokauppasi myyntiä

10/02/2016





Tälläkin hetkellä minun pitäisi kirjoittaa tätä blogia, mutta kuten tavallista, löydän itseni pinnailemasta rakastamiani kuvia Pinterestissä. Tarkoitusperäni Pinterestissä ovat yleensä varsin viattomat: enhän minä ole juuri nyt ainakaan ostamassa mitään! Mutta tilastot puhuvat puolestaan: viattomasta pinnailijasta onkin kovaa kyytiä tulossa asiakas!

Pinterest on paikka, jonne voit tallentaa esimerkiksi kaikki shoppailuhaaveesi. Tiedäthän, kaikki ne hankinnat, joita et ajatellut tekeväsi ihan vielä. Mutta jotka hankit heti kun sinulla on siihen varaa tai kun et enää pysty hillitsemään itseäsi. Eli siis hyviä uutisia verkkokauppiaalle!

Verkkokauppiaan kannalta Pinterest on ”the place to be”. Kiireiselle yrittäjälle pyöriminen sosiaalisessa mediassa on vain pieni osa siitä, mihin aika oikeasti kannattaa käyttää. Mutta juuri senpä takia aika kannattaa käyttää oikein. Ja mitä tulee sosiaaliseen kaupankäyntiin, Pinterest rulettaa!

Pinterestillä on jo 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää! 93% Pinterestissä vierailevista käyttää Pinterestiä hankintojen tekemiseen tai niiden suunnittelemiseen. Voit vaikka käydä tsekkailemassa tuotteet, joita Pinterestistä on ostettu eniten vuonna 2015. Aika huippua, vai mitä?

Miten voit kasvattaa liiketoimintaasi Pinterestissä?

Käytä ensin hieman aikaa Pinterestissä, niin pinnauksesi alkavat tuottaa tulosta. Keskimäärin yksi pinnaus uudelleenpinnataan 11 kertaa. Sinun kannattaa hankkia ”Pin It”-nappi ja luoda mielenkiintoisia tauluja ja pinnauksia. Ohjeet pinterest-napin lisäämiseksi verkkokauppasi tuotesivulle löydät täältä.

Toisekseen kannattaa ottaa hyöty irti ”Rich Pins”-toiminnosta. Rich Pins tarkoittaa pinnauksia, jotka sisältävät lisätietoa tuotteesta suoraan pinnauksen sisällä. Asiakkaasi voivat hyötyä tuotepinnauksista, jotka sisältävät reaaliaikaista hinta ja saatavuustietoa. Mikäli haluat päästä syvemmin hyödyntämään Pinterestiä, kannattaa hankkia Pinterestin business-tili.

Hyvät kuvat ovat avainasemassa, kun haluat markkinoida tuotettasi Pinterestissä, joten luepa edellinen blogikirjoituksemme kuvien muokkauksesta huolella!

Siispä nautinnollisia hetkiä Pinterestissä!









Saattaisit pitää näistäkin

0 comments