Parempi keskiostos ja konversio myynninedistämisellä

4/17/2015


 Teksti: Mika Coles, RapidCampaign
50% kuluttajista ostaa verkosta vain myynninedistämistoimenpiteiden ansiosta. Yllättäen myös 28% kuluttajista käytti enemmän rahaa ostokseen verkossa, kun kyseessä oli myynninedistäminen! Tämä Brands we love versus brands we buy -kyselytutkimuksen tieto ei lisää tuskaa, vaan se kannustaa verkkokauppiaita toteuttamaan rohkeasti digitaalista myynninedistämistä.

Kuluttajavetoisuus kannattaa

Kuluttajaraportin tuloksissa, sukupuolella ja iällä on eroja: nuoremmista (18-24) kolmannes vastasi myynninedistämisen saavan heitä kuluttamaan lisää, kun vanhemmista vastaajista osuus oli 24%. Naiset aktivoituivat hieman enemmän kuin miehet. Kyselyissä ja interaktiivisessa myynniedistämisessä miesten osuus on korkeampi. Kuluttajia kiinnostivat varsinkin kilpailut, kyselyt ja kupongit.

Verkossa myynninedistämistä voi toteuttaa monella eri tavoin. Digitaaliset promootiot ovat osa aktiivista myynninedistämistä verkkokaupassa. Promootiot vaikuttavat suoraan ostoon ja ostoskorin kokoon, eli parantavat verkkokaupan myyntikonversiota.

Ei kompromisseja

Verkkokauppiaan ei tarvitse valita, keskittyykö ostoskorin kasvattamiseen vai konversioon. Digitaaliset promootiot yksinkertaisesti auttavat lisäämään myyntiä. Kuluttajilla on valtavasti vaihtoehtoja tarjolla, kun harkitsevat ostamista ja tuotetietoja on tarjolla monen median kautta. Digitaalisilla, älykkäillä ja pelillisillä promootioilla verkkokauppias voi erottautua ja aktivoida asiakkaita tehokkaasti.

Keskiostosten ja konversion parantamista on hyvä huomioida kokonaisvaltaisesti verkkokaupan toiminnassa. Esimerkiksi keskiostosten parantamiseen kannattaa tehokkaiden promootioiden lisäksi toteuttaa toimivaksi todetut Vilkas vinkit: Ristiinmyynti: tarjoa tuotteita selaaville asiakkaille kalliimpia ja parempikatteisia tuotteita vaihtoehtona asiakkaan harkitsemille tuotteelle. Lisämyynti: tarjoa lisävarusteita ja tarvikkeita tuotesivulla ja ostoskorissa. Ilmainen toimitus: tarjoa ilmaista toimitusta ison tilauksen tekeville asiakkaille.

Miten toteutan promootiot?

Promootioiden onnistunut toteuttaminen tuo tulosta. Nyrkkisääntönä niitä kannattaa toteuttaa monipuolisesti: eri promootiotyypeillä, eri paikkoihin verkkokaupan ostoprosessin varrella ja monentyyppisellä palkitsemisella. Tehokkailla promootioilla ei tarvitse olla huolissaan niiden vaikutuksesta katteisiin: palkinnot voi sitoa esimerkiksi seuraavaan ostoon ja tietyn ostoskorin kokoon. Promootioiden sijoittamisella verkkokaupan tärkeimmille laskeutumissivuille voi pienentää asiakkaiden poistumisprosenttia ja siten parantaa konversiota.

Promootioiden pelillisyys yhdistettynä verkkokaupan brändikokemukseen saa asiakkaat aktivoitumaan, jäämään kauppaan ja ostamaan.

Ja mikä merkittävää, kuluttajat ovat valmiita ostamaan promootioiden aikana enemmän.

Lue 5 vinkkiä promootioiden tehokkaaseen toteuttamiseen.

Saattaisit pitää näistäkin

0 comments