Älypuhelimet kiihdyttävät kaupan alan murrosta

10/27/2011

Miten tässä näin kävi? Vuosi 2012 lähestyy ja Nokia tuo Lumia -älypuhelimet kansan pariin. Oletteko muuten huomenneet mitä asiakkaat tekevät älypuhelimillaan kaupassa? Ainakin kauppiaiden olisi syytä tietää, sillä älypuhelimia käytetään shoppailussa aivan uudella tavalla. Asiakkaat:
  • Etsii muita vastaavia myyjiä ja alennuksia 
  • Vertailee verkkokauppojen hintoihin
  • Tarkistavat tuotteen saatavuustietoja
  • Paikantaa itsensä kauppaan foursquare avulla
  • Lukee asiakkaiden ja asiantuntijoiden tuotearvosteluja 
  • Ostaa tuotteen kännykällä 
  • Perinteinen "kysy kaverilta"
  • Ottaa tuotteista kuvia
Älypuhelimet ovat kiihdyttäneet kaupan alan murrosta entisestään. Ja tässä ei ole kyse nyt tekniikasta, vaan palvelusta, jonka organisaatio pystyy asiakkailleen verkossa tuottamaan. Mitä tämä tarkoittaa kaupallesi?
  • Kaupan tulee käyttää teknologiaa luovasti hyödykseen tavoittaakseen asiakkaansa sieltä missä he ovat ja aina kontekstiin sopivalla tavalla
  • Kauppasi on monikanavainen, halusi sitä tai ei
  • Oikeaa "kaavaa" ei ole olemassa
Onko tämä sinulle mahdollisuus vai uhka? Päätä itse.

 

Saattaisit pitää näistäkin

0 comments