Muutoksen tekeminen verkkopankissa jo maksettuun tilaukseen

4/06/2011

Asiakas kerää tuotteet ostoskoriin, maksaa sen verkkopankissa tai luottokortilla ja tekee tilauksen. Ja sitten tulikin mieleen, että vielä pitäisi saada se yksi tuote. Tuttu tilanne monelle, mutta miten tehdä muutos verkkopankissa maksettuun tilaukseen?


Verkkokaupan kirjanpito- ja muut prosessit menee herkästi sekaisin jos tilausta lähtee muuttamaan, joten paras vaihtoehto on pyytää asiakasta tekemään kokonaan uusi tilaus. Mutta jos toimitusmaksu veloitetaan kahteen kertaan, ei asiakas innostu tästä.

Tälläisessä tilanteessa molemmille osapuolille on helpointa, että asiakkaalle annetaan alennuskuponki jonka kuponkikoodin lunastamalla asiakas saa ilmaisen toimituksen uuteen tilaukseen.

Mutta kun ensimmäinen tilaus ehti juuri lähteä varastosta! Suosittelen ottamaan tilanteen hyvän asiakaspalvelun kannalta ja myöntämään kupongin silti. Asiakas kokee saavansa eksklusiivista palvelua ja saa tavanomaista paremman ostokokemuksen. Ja ehkä uuteen tilaukseen tarttuisi vielä joku heräteostoskin.

Saattaisit pitää näistäkin

0 comments