Differoituminen mahdollistaa tuloksen

10/08/2010

Verkkokaupoista voit ostaa jo mitä vain? Sama mitä Googletat, niin sen voit ostaa verkosta. Jos ei Suomesta, niin ulkomailta saat takuulla. Verkko onkin täynnä eri kokoisia ja näköisiä verkkokauppoja. Eräs mielenkiintoinen ilmiö Internet -markkinoilla on se, että pienet erikoitavarakaupat ovat säilyttäneet aseman verkkomarkkinoilla. Koko ajan näyttää syntyvä uusia etenkin erikoistavarakauppaan erikoistuneista verkkokauppoja ja jo syntyneet näyttävät porskuttavan hyvää kasvua. Mistä johtuu erikoistavarakaupan esiin marssi verkossa?

1. Kynnys käynnistää kaupankäynti on huomattavasti madaltanut

Verkkokaupan perustaa nykyään hyvin edullisesti. Esim. Omaverkkokaupan avaa ilmaiseksi ja kuukaudessa palvelumaksu on alkaen 39€ per kuukausi. Toki avaaminen vaatii yrittäjältä hieman työtä, mutta työn määrä säilyy kuitenkin hyvin kohtullisena. Kaupan avaamisen ja pyörittämisen pystyy tarvittaessa tekemään tarvittaessa myös oman päivätyön ohessa.

2. Kaupat ovat verkossa samanarvoisia

Erikoistavarakaupan hakusanojen kanssa pieni ja/tai aloitteleva yritys pääsee nopeasti kisaan hakukonenäkyvyydestä. Esimerkiksi kesällä 2010 lanseerattu www.maalinpaikka.fi sai parissa viikossa näyvyyden ensimmäiselle sivulle luonnollisessa haussa. Nyt www.maalinpaikka.fi verkkokauppa näkyy melkein kaikissa olennaisissa hakusanoissa ensimmäisellä sivulla. Ja hakusanamainontaan on käyetty periaatteessa vain Googlen 75€ kuponki aloittelevalle yritykselle.


3. Kustannusrakenne erikoistavarakaupassa verkossa on eriliainen

Verkkokaupassa sinun ei tarvitse panostaa fyysiseen tilaan, vaan panostus tehdään ns. virtuaalisen myymälään. Virtuaalisessa myymälässä ei tarvitse olla läsnä, vaan riittää että sinulla on luotettava palveluntarjoaja, joka huolehtii kaupan toiminnasta 24*7*365. Virtuaalinen ympäristö avaa yritykselle huomattava edun kustannusrakenteessa, joka tarkoitta parempaa kilpailukykyä.

4. Sininen meri

Erikoistavarakauppa joka fokusoi energiansa ja toimintansa verkkoon, hankkii itselleen huomattavaa kilpailuetua. Sähköinen toimintaympräistö, missä jokainen osapuoli toimii virtuaalisesti antaa liiketoiminnalle aivan uuden dimension, mikä voi parhaimmillaan saattaa yrityksen "Siniselle merelle". Ja edellytykset pärjätä myös kansainvälisessä kailaplussa on merkittävästi parempi kuin sekatavarakauppojen kuten esim. Amatzonin, NetAnttilan tms. kanssa.


Maalinpaikka.fi -verkkokaupan lisäksi haluan esittää muutaman muun erikoistavarakauppaa erikoistuneen verkkokauppiaan:
    Voito sinä kuvitella että esim. Lego -aseita myyvä kivijalkakauppa menestyisi Suomessa? Joo mutta vain virtuaalisesti!

    Saattaisit pitää näistäkin

    0 comments