Tehtäväni on auttaa verkkokauppiasta menestymään

8/11/2010

Blogilla pitää olla päämäärä. Blogilla pitää olla luonnetta. Sen täytyy tuoda lisäarvoa lukijoiden ja itse kirjoittajan elämään. Joillekin blogin lukeminen voi olla työtä, kun taas joillekin lukijoille viihdearvo voi löytyä yllättävistä paikoista blogia kuten esim. ulkoasu tai minun kirjoitusvirheeni? Joillekin blogin kirjoittaminen voi olla työtä tai jopa viihdettä parhaimmillaan? Tämä pieni pohdinta kuvastaa hyvin Internetin luonnetta paikkana valtava joukko yksilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä. Ja silti viimekädessä olemme vain yksilöitä kommunikoimassa keskenämme.

Minulle tämän blogini ensisijaisena tavoitteena on auttaa Suomalaisia verkkokauppiaita menestymään. Verkkokauppias voi olla aloitteleva yrittäjä tai suuren yrityksen myyntijohtaja tiiminsä kera. Molemmilla kauppiailla on sama tavoite ja se on saada verkkokauppa menestymään. Molemmilla kauppiailla pelikenttänä on Internet ja ensimmäistä kertaa heillä on poikkeuksellisen samankaltaiset mahdollisuudet voittaa asiakkaan sydän ja samalla lompakko puolelleen. Enää ei tarvitse olla onnekas tai röyhkeä saadaksesi itsellesi parhaat kauppapaikan. Nyt riittää pääosin se, että kauppias tekee oikeita asioita kauppapaikkansa eteen verkossa. Ja mitkä ovat ne oikeat asiat kun halutaan verkkokaupan menestyvän? Parhaimman kauppapaikan voittajan on tiedettävä nämä asiat. Tästä taitaakin tulla paljon juttua blogiini.

Minulla on ollut nimittäin etuoikeus työskennellä, sekä olla omistajana yrityksessä, joka on toiminut kätilönä kymmenen vuoden aikana yli 3.000 verkkokauppiaalle, pääosin Suomessa toimiville. Näistä vajaa 900 verkkokauppaa on edelleen toiminnassa, mikä on mielestäni erinomainen saavutus. Noin joka kolmas on saanut liiketoiminnalleen siivet verkkokaupan avulla.  Vilkas Group Oy:n palveluksessa olemme nähneet ja myös tutkineet menestyvän verkkokauppiaan menestyksen salaisuutta. Nämä vajaa 900 kauppiasta ovat jokainen oma menestystarinansa, sillä he tekevät parhaillaan liiketoimintaa verkossa. Siitä pitää jokaiselle heistä nostaa hattua. Näiden menestyvien ja epäonnistuneiden kauppiaiden lisäksi minulla on omakohtaisia kokemuksia verkkokaupoista, missä olen itse toiminut ns. kauppiaana. Näin ollen minulle on kertynyt laaja osaaminen muiden ja omien erheiden, sekä onnistumisten kautta. Nyt avaan nämä "salaisuudet" tähän blogiin kaikkien nähtäville. Nyt ja myöhemmin kirjoitusteni avulla mystiikan verhot revitään auki. Mitään menestystekijää ei tulla jättämään piiloon. Toki samalla korostan, että mitään Vilkas Group Oy:n asiakkaiden luottamuksellisia tietoja en tule koskaan paljastamaan, vaan tulen käyttämään keisseinä ainoastaan tähän luvan saaneilta  kauppiailta, mm. näiltä?
  • www.ruokatori.fi - Suomen lähin elintarvikekauppa
  • www.automaalit.net - Automaalit verkosta ympäri Suomen
  • www.maalinpaikka.fi - Valmennusvälineillä potkua harjoitteluun
  • www.vilkas.fi - Suomen käytetyin verkkokauppapalvelu - verkkokauppojen verkkokauppa
Yksi asia on varma jo tässä vaiheessa - tulen ja tulemme yhdessä oppimaan uusia menestystekijöitä. Siitä tästä verkkokaupasta onkin paljon kyse - matkasta päämäärään.

    Saattaisit pitää näistäkin

    0 comments